2014. március 28., péntek

Who are you? /2013/ dorama ajánló


Nos, mivel már egy ideje nem néztem semmit, ezért nem tudtam dorama ajánlót írni, de most pár nap alatt betermeltem a Who are you? című sorozatot, (a 2013-asat, nem a régebbit). Be kell valljam, nagyon megfogott. Az első pár részekben kicsit úgy érzetem, mintha a két nemrég látott nagy kedvencemet kevernék össze: A Master's sun-t és a Ghost-ot. Persze később kiderült, hogy teljesen másról van szó itt...


Alapadatok
Cím: Who Are You
Hangul: 후아유
Rendező: Jo Hyun-Tak
Író: Moon Ji-Young
Csatorna: tvN
Részek száma: 16 (~45 perces egy rész)

Történet:

2007-ben, egy rejtélyes lövöldözés miatt, ami egy hajón zajló csempésztevékenység miatt robban ki, Lee Hyeong Joon nyomozó életét veszti. A szerelme, Yang Shi On nyomozónő ennek szemtanúja, ezért a kavarodásba ő is belekerül. Súlyos sérülést szenved, ami miatt kómába kerül. A halotra pedig rábizonyítják, hogy csempészettel foglalkozott... Igazságtalanul.
6 év múlva a nyomozónő váratlanul felébred. De nem emlékszik semmire... az esetre, de még arra sem, hogy az elhunyttal milyen kapcsolata volt. De ami még fontosabb: látja a szellemeket.
Ismét munkába áll a rendőrségen, de tekintve az állapotát, a Talált tárgyak osztályára helyezik, ami híres arról, hogy nincs sok munka ott. (De ő, ha megfog ott bizonyos tárgyakat, akkor megjelenik előtte a halott tulajdonosának a szelleme, segítséget kérve)
A fiatal, forrófejű Cha Gun Woo-t a bűnügyi osztályról helyezik erre az osztályra, egy bakija miatt, és reméli, hogy a felettese segítségével majd ismét visszatérhet magasabb pozícióba. Éppen ezért éri meglepetésként, hogy a 'féleszűként' számon tartott Shi On lett a főnöke. Sok veszekedés, csipkelődés után persze elkezd közöttük kialakulni valami. 
A bonyodalom igazándiból akkor kezdődik, mikor felbukkan a nő előtt volt szerelme szelleme... és ekkor kezdődik a vívódás a halott és élő között, és kezdődik a nyomozás a 6 évvel azelőtti ügyben... és a bűnös talán közelebb van, mint hiszik.

Szereplők:

Yang Shi On (alakította: So E Hyun)
Életvidám, beszédes nő volt 6 évvel a történet előtt, de a balesete után, és mivel látja a szellemeket, sokkal inkább magába forduló lett, az igazság kiderítésért mindent megtesz.

Cha Gun Woo (alakította: Taecyon)
Fiatal, és hirtelen természetű srác, aki alig várja, hogy megszabaduljon a bolondnak titulált főnökétől. Családját ő is elvesztette már, éppen ezért keresi a támogató kezeket. 

Lee Hyeon Joon (alakította: Kim Jae Wook)
Általában a szerelmi háromszögből ki tudok választani egy embert, akinek szurkolok, de itt nehéz helyzet volt. Hisz semmi már baj nem volt ezzel a sráccal, azon kívül, hogy 6 éve halott. A karakterével még a végén behoztak egy csavart, ami tetszett.

No Young Hak (alakította: Im Sung Chan)
A gyakornokként odakerült rendőr, aki Jang Hee Bin-be szeret bele. Mikor épp nincsenek a főnökök a közelbe, akkor úgy érzi, hogy ő a kiskirály.

Jang Hee Bin (alakította: Kim Ye Won)
Láttam már ebben a szerepben, a Beautiful man-ben. Illik hozzá a guru szerepe,  annyi különbséggel, hogy itt tényleg látta a szellemeket. Ő volt az egyetlen aki tudott beszélni Hyeon Joon-nal.
Aranyosak voltak No young Hak-kal párosban.


Choi Moon Sik  (alakította: Kim Chang Wan)
Rendőrségen dolgozik, Gun Woo-nak a mentora. Mit ne mondjak, sokszor változott róla  véleményem a történet folyamán.
Személyes vélemény:
Először is: Nagyon tetszett!
Mindig is szerettem az ilyen misztikus, izgalmas, mégis romantikus sorozatokat. Ráadásul nem is egy órásak voltak a részei, hanem csak 45 perc körül. 
A szereplőket, mint azt már az előbb leírtam, mindet nagyon szerettem, jól el lettek találva. És kifejezetten tetszett, hogy nem lett nyálas a végefelé sem a történet, bár szerintem a főhősnő túl sokáig ragaszkodott a volt szerelméhez, de ezt ki tudná neki felróni... 
Az elején jóval több különböző szellem jelent meg a nő előtt, több különböző ügyet oldottak meg így, de a végére a fő szál a 6 évvel ezelőtti incidens titkának kiderítése volt, és szellemként csak a meghalt barát jeleskedett.
Nem szűkölködött a sorozat a főhősnő elleni merényletekben sem, a végefelé már minden részre jutott egy elrablás, és egy hősies kiszabadulás... persze nem akarom lelőni a poénokat. 
Meglepő fordulatok voltak benne, sokszor változott a véleményem a szereplőkről, a mellékszálak is jól eldolgozottak voltak, a végén nem is maradt túl sok kérdés, csak ugye annyi, amit egy átlag koreai doramánál megszokhattunk.
Igen, és még annyi, hogy  a csókjelenetek, véleményem szerint nagyon romantikusak voltak :)

Képek, és még pár gondolat:

Az elmaradhatatlan kollégák közötti italozások

A szellemek...
Az értett rendőr...
A beosztottak, akik kiskirálynak érzik magukat
Dehogy hallgatóztam, épp csak a fülemet vakartam az ajtóban... :D
A kedvenc részem <3
Végeredményben azt mondhatom, hogy egy nagyon jó kis dorama, tele izgalommal, csavarokkal, és romantikával, pár szellemmel megspékelve. Felirat tölthető hozzá itt, egy regisztráció után. Én mindenkinek csak ajánlani tudom.


Remélem többen is kedvet kaptatok hozzá. Ti milyen doramákat néztek mostanában? Én mostanában válságban szenvedek, néha ötletem sincs, mit kéne nézni. Írjátok meg, ha van valami jó, amit szerettek!
További szép hetet! Fighting! :)







2 megjegyzés:

  1. Köszönöm az ismertetőt. Már nálam is a megnézendők listáján van, de annyira kíváncsivá tett az ismertetőd, hogy ez lesz a következő amit meg nézek. :D Én a Forbidden Love című sorozatot nézem. Az első percben oda szögezett a székre, nagyon izgalmas. Egyik nagy kedvencem Jo Hyun Jae játszik benne. Ha még nem láttad érdem megnézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy kíváncsivá tettelek, remélem tetszeni fog! :)
      Kicsit gáz ezt bevallani, de én erről a Forbidden Love című doramáról még nem is hallottam... Pedig ahogy nézem, remek színészek játszanak benne, Kim Tae Hee-t nagyon szeretem, és Jo Hyun Jae, a 49 days-ben levett a lábamról :) Elolvastam most az alapsztorit, és nagyon bejön, már el is kezdtem letölteni, szeretem az ilyen típusú történeteket! Köszönöm az ajánlást :D

      Törlés