2013. november 16., szombat

Vértestvérek/ Secret reunion (koreai film)

Itt és most szeretnék beszámolni az első olyan koreai filmről, amit moziban láttam. Ez a pár hete, az Uránia filmszínházban megrendezett koreai filmhét egyik darabja volt, a Secret reunion, magyarul Vértestvérek.
Mivel ugye koreai, ezért megbeszéltük a barátnőimmel, hogy megnézzük. Én nem igazán végeztem kutatómunkát előtte, hogy akkor ez most pontosan miről is fog szólni, az előadás előtt olvastam el a tartalmát, de még így sem teljesen az volt, amit vártam... hanem sokkal jobb!

Akkor most a filmről:

Eredeti cím: Uihyeongjae 
Hangul: 의형제
Rendező:Jang Hun
Író: Jang Min Suk
Műfaj: Akció, dráma
Hossz: 116 perc

Szereplők:
  • Song Kang-ho mint Lee Han-gyo, NIS ügynök
  • Kang Dong-won mint Song Ji-won, Észak koreai kém
  • Jeon Gook-hwan mint Shadow
  • Park Hyuk-kwon mint Ko Kyeong-nam
  • Yoon Hee-seok mint Son Tae-soon
  • Choi Jeong-woo mint a NIS vezetője
  • Ko Chang-seok mint a vietnámi banda főnöke
Trailer:


Történet:
Lee Han-kyu, az NIS ügynök, és Song Ji-won, “Shadow”, egy észak koreai kém segédje, 6 évvel ezelőtt ellenségekként találkoztak. Han-Kyu munkája, hogy kémeket fogjon el,  mint amilyen “Shadow”. Megtudják, hogy mire készülnek az észak koreaiak, és odasietnek. Azonban az akció balul sül el. Az ügynök sok munkatársa életét veszti, és mivel jelentés nélkül kezdett cselekedni, ezért a munkájából is kirúgják. Ji-won-t a menekülés közben "Shadow" magára hagyja, és megbélyegzik, mint árulót, ezért nem térhet vissza Észak Koreába.
Hat évvel az incidens után ismét találkoznak, az elhagyott kém, és az ex ügynök. Mindkettő felismeri a másikat, de ezt titokban tartják. Együtt kezdenek dolgozni, hogy kémkedjenek a másik után, de végül barátság kezd kialakulni közöttük.
De vajon életben maradhat e egy ilyen barátság? Azok, akik eddig üldözték egymást, képesek lesznek kiállni egymás mellett?
Mindez kiderül, ha megnézitek a filmet! Biztosíthatlak róla, hogy nem megy kárba az a két óra!
Személyes vélemény:
Először is azzal kezdeném, hogy: EZT MUSZÁJ LÁTNI!
 
Hogy miért? Mert egyszerűen zseniális alkotás! Mint említettem, én nem erre számítottam. Azt gondoltam, hogy az egész olyan lesz, mint az első fél óra, ahol lövöldöznek, és egy csomó ember meghal. (Ez a rész amúgy nagyon izgalmas volt.)
Az eleje a filmnek tehát nagyon pergő, először nem is tudtam, hogy most ki ki, de ez nagyon hamar kitisztult, és onnan már nem volt nehéz követni a történet fonalát. 

A történet mégis a 6 évvel későbbi eseményeknél vált érdekessé. Az, hogyan próbálta mind a kettő állását elvesztett férfi fenntartani magát, majd kiderültek a családjukról is dolgok...
A történet mégsem lesz melankolikus, és szomorú, mert a barátságuk, és a kapcsolatuk kezdete, tele van humoros, és kacagtató jelenetekkel. Elvégre elég abszurd a helyzet, ahogy a macska-egér együtt dolgozik. (Mintha Tom és Jerry ült volna össze teázni). 


 A történet vége ugrásszerűen váltott vissza akciódússá, ami végül meghozta a végkifejletetNekem kicsit hirtelen volt a váltás, hogy hirtelen felkaptam a fejem, hogy most meg mi történt? Az utolsó jelenetek elég drámaiak, hogy még el is sírtam volna magam rajta, hogyha nincsenek ott olyan sokan. Ami késik, az nem múlik ugye, szóval mikor már otthon néztem, akkor megeredtek a könnyek. (Mondjuk én sok mindenen sírok, még azon is néha, ami nem szomorú... Én akkor is sírok, ha nagyon tetszik valami, mert olyan szép :) )
És akkor most egy kicsit a két főszereplőről.
A nyomozó:
 Song Kang Ho remekül alakította ezt a karaktert. (Azt kell tudni róla, hogy 11 évvel ezelőtt a film előtt, a Shiri című alkotásban szintén nyomozót játszott.)
Az igazáért harcoló, becsületes, de mégis, a legtöbb komikus dolog forrása volt.
Azonban a humorok mellett érezhető volt, hogy az ő életében is vannak vakvágányok, mint például a tönkrement házassága, és a lányával való kapcsolata.
  A kém:
Majdnem az egész film alatt a történeten kívül az járt a fejemben, hogy én őt hol láthattam már előtte, annyira ismerős volt. Végül otthon jöttem, rá, hogy azért elég sok filmben játszik Kang Dong Woo, mint például: Duelist, Maundy Thursday, Haunters.
Itt remekül adta a kémet, aki a családja érdekében sok mindent megtesz, de nem viseli el, ha gerinctelen árulónak nézik. Kedvet kaptam hozzá, hogy még több filmet és sorozatot nézzek vele, mert nagyon jó színész.
 Mivel ez az első koreai mozis élményem, ezért mély hatást gyakorolt rám. Ezért is hittem azt, hogy talán csak ezért tetszett annyira. De mint később kiderült, hogy a moziban csináltak ugyan hozzá feliratot, de ezt nem tették közzé, így én magam álltam neki, és gyártottam hozzá. Így még párszor meg kellett néznem, ami egyáltalán nem zavart, sőt ugyanannyira élveztem. Még harmadjára is meghatódtam a végén. Így csak még egyszer annyit mondhatok, hogy látni kell!
Aki kedvet kapott hozzá az megtalálja a feliratot: itt (Asami nana fansub)
Jó filmezést! FIGHTING! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése