2014. január 4., szombat

Nail shop paris- avagy a fiúnak öltözött lány a körömszalonban

Most még friss az élmény, és mindenképp szerettem volna valahol kiírni magamból a gondolataimat. Nemrég fejeztem be ezt a 10 részes, 50 percekkel megáldott sorozatot, és nagyon vegyes érzéseim vannak vele szemben.
Lehet várnom kéne, még kicsit leülepedik a dolog, de úgy gondoltam, hogy most azonnal belevágok ebbe az ajánlóba.

  
 
 Először is azzal kezdeném, hogy még nem volt olyan dorama, ahol ennyire nem tudtam volna előre, hogy akkor most mi is lesz a végkimenetel, ne tudtam, hogy hová akarnak a végére kilyukadni, ki lesz a befutó férfi, és hogy ez most teljesen komoly? De haladjunk csak szépen lassan...

A történet röviden:
Egy írónőt (Park Gyu Ri) plágiummal vádolnak, mert a netes regénye nem túl egyedi, ezért elhatározza, hogy olyan témát keres, amilyet még senki nem írt. Ekkor látja meg (a nagyon vonzó) Alex-et, aki épp megvéd egy gyenge nőt. Azonnal érdeklődni kezd a férfi élete iránt, ezért követi, így kiderül, hogy Alex egy Nail Shop Paris nevű helyen dolgozik, ahol ő manikűrözéssel foglalkozik, két társával együtt, a jégherceg Kay-jel, és az irtó cuki Jil-lel. A lány szeretne közelebb kerülni a férfihez, mert rájön, hogy egy ilyen téma milyen jól jönne neki a könyvéhez. Szerencséje van, meg is lát egy álláshirdetést a körömszalon ablakán. Igen ám, de ezen a helyen csak férfiak dolgozhatnak. Ezért elő az ollóval, és a férfiruhákkal, és irány a veszélyes vizek! Persze a szerelem is befigyel... de vajon kivel?

A szereplők:


Hong Jeo Yoo/ Bunny (alakította: Park Gyu Ri KARA)

Ő az írónő, aki elmegy a körömszalonba fiúként. Gumihokról ír könyvet, mert úgy gondolja, hogy gyerekkorában őt is egy ilyen lény mentette meg.
(néha érződött, hogy énekes, és nem színésznő, de ettől függetlenül nagyon tetszett a szerepben)




Alex/Kim Ji Hun (alakította: Jun Ji Hoo)

A főhősnő szemében a szőke herceg, akitől ihletet kap az új könyve megírásához.
Én örültem volna, ha jobban megismerhetjük őt lelkileg, mert én keveseltem a róla kapott információt.
De hát a külseje magáért beszél... <3





Kay/Kang Jong Hyuk (alakította:Song Jae Rim)

A szerelmi háromszög harmadik tagja. 
A tipikusan bunkó, aki először nagyon ellenséges a lánnyal, aztán csak azt veszi észre, hogy furcsa érzései vannak...
(Én Alex párti, így nem neki szurkoltam, de azért neki is voltak aranyos megnyilvánulásai :D )




Jin(alakította:Cheon Doong MBLAQ)
A doramákba kell egy kis 'idióta'... itt ő volt az .
Nem hazudok, ha azt mondom, ő volt a kedvencem... Minden igaz, amit itt elmond magáról... És kifejezetten tetszett, hogy ő nem a főhősnőbe szeretett bele... :)




Kim Ji Soo (alakította: Han So Young)

Bunny szobatársa, egy minden lébe kanál lány.
De nagyon aranyos volt, ezért ő is az egyik kedvencem lett. Ő volt az, aki elrabolta Jin szívét :)
Bár volt, hogy neki is választania kellett.






Kim Ji Soo (alakította: Kim Chae Yun)

A körömszalon igazgatónője, akinek igencsak vannak titkai.
A mai napig nem teljesen értem az ő karakterét, de ettől függetlenül egészen megszerettem.






Woo Min (alakította: Byun Woo Min)

Őt azért tartottam érdemesnek megemlíteni, mert nézzetek csak rá... jobb a smink rajta, mint nekem jó napjaimon... Viccet félretéve, ő egy étterembe dolgozik, folyton tarot kártyákkal rohangál, és olvassa Bunny netes regényét :)




Személyes véleményem: (nyomokban SPOILERT tartalmazhat!)
Már láttam ezer fiúnak öltözős doramát, így egyáltalán nem volt új, hogy levágja a haját, beöltözik a fiúruhákba, és persze mindenki elhiszi, hogy fiú. Tudom, hogy sablonos... de hát ha jó a sablon? :)
Először nagyon furcsának találtam a férfi műkörmösöket (tudom, hogy Koreában ez nem különösebben egyedi, gondolok itt Hong Ki Nail Art könyvére) de hát azért mégsem egy megszokott férfimeló.
Persze kiderült, hogy ők nem csak a körmökkel foglalkoznak, hanem a nők lelki világát is ápolják, ha valakin észre veszik, hogy valami nyomasztja a lelkét, próbálnak segíteni, és mindent megtesznek, hogy az élete visszazökkenjen a rendes kerékvágásba.
Ezért Jeo Yoo, aki a Bunny becenevet kapja, szintén nagyon igyekszik, hogy megfeleljen.
Közben két férfi is bekerül a képbe, Alex, aki miatt tulajdonképpen beáll a munkába, és Kay a tüskés és rideg srác, aki szinte azonnal gyanakodni kezd a lányra.
De vajon ki lesz a befutó a végén? Hát szinte csak az utolsó percekben derül ki...
Ami még nagyon tetszett, azok a lány regényének a megjelenítései, azokon jókat nevettem.
És a vége...
Hát nem is tudom... Kicsit nagyon összezavart. Nem arról van szó, hogy nem tetszett, mert magával ragadott, alig tudtam abbahagyni. ami kicsit megzavart, hogy egy átlagos történetbe belekeverték a fantasy-t és a gumiho témát. Szó sincs arról, hogy nem szeretném az ilyesmit (egy ültő helyemben végignéztem a Gu family book-ot), csak a fura az volt, hogy semmi nem utalt arra, hogy itt valami természetfeletti fog történni. De többet nem árulok el, mert akkor lelőném a poént. :)
De az egész történet olyan, mintha összekevernéd a Coffee prince-t, a My girlfriend is a gumiho-t, és a My sassy girl-t. (Ez utóbbit a könyv miatt gondoltam.)
Én személy szerint másképp döntöttem volna a lány helyében, de hát ízlések és pofonok...

Itt megtekinthetitek egy videót róla (nem találtam rendes trailert) és közben meghallgathatjátok a zenéjét is:

Magyar feliratért köszönet Rukia0726-nak :)
Videó letöltése: itt

Ha valaki azt kérdezné tőlem, hogy érdemes e megnézni, akkor azt mondanám neki, hogy igen. Egyrészt, mert nem 20 rész, 1:10 perces részekkel, hanem csak 10 rész, és egy órás sincs egy epizód (~50 perc)
Egy kis kikapcsolódásnak tökéletes, csak annyit fűznék hozzá, hogy nem kell nagy durranást várni annyira. És ne lepődjön meg az ember, ha hirtelen valami Supernatural dolog történik... egy K-doramában bármi megtörténhet... :)

És most jöjjön pár kép róla...

Van amit mindig fel kell áldozni...
Jin és Jin Soo első találkozása :)
Igen, én is ilyen ruhába rohangálnék a joseon korban...
még jó, hogy egy gumiho megteheti...
A könyvbeli szépfiú...
...és a könyvbeli vadász.
Öltözz be lánynak, és akkor nem fogja azt hinni, hogy tényleg az vagy...
jó pszichológia...
És a mellékszereplők sem ZS kategóriások... :)
A kedvenc párosom :)
Mondjuk ezekben a körmökben nem sok mindent lehet csinálni...
Ez a kép  azért nem semmi...

Oké, most abbahagytam, mielőtt telepakolnám az egészet képekkel! Végül is a véleményem az, hogy örülök, hogy megnéztem egy a sorozatot, és nem csak azért, mert a kedvenc bandám, az MBLAQ cuki kis Thunder-e játszott benne, és még egyéb szépfiúk. Maga a történet is nem egy szokványos volt, és tartogatott meglepetéseket. Lehet én voltam nagyon lassú, de elég sokáig kiszámíthatatlan volt a végkifejlet, (mondjuk éreztem még egy kis űrt utána, hogy most mi van?), és ez a romantikus vígjátékoknál elég ritka. (Általában kiszúrja az ember első pillanatra, hogy haha, ezek össze fognak jönni!)

Ha kedvet kaptatok hozzá, hogy megnézzétek, akkor majd mindenképpen írjátok meg a véleményeteket róla! Kíváncsi vagyok rá! FIGHTING! :)

4 megjegyzés:

  1. Mondjuk szerintem Lee Hong Ki könyve annyira azért nem fura, főleg ha az okokra tekintek, miért készült. Hiszen a rajongóinak/ a rajongói miatt csinálta, mert nekik tetszett. Szerintem (főleg az ő esetében) ez nem olyan fura, végül is egy férfi miért ne csinálhatna ilyet. Ráadásul, ha rólam van szó, a véleményemről, nekem kimondottan tetszik, ha Lee Hong Ki kifesti a körmét. Szerintem nagyon jó áll neki, és pont ez az egyik dolog, ami miatt ő lesz ő...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én arra gondoltam, hogy ez a nyugati országokban kevésbé megszokott. Emlékszem, először engem is sok dolog meglepett a koreaiakkal kapcsolatban, öltözködés (elvégre néha fura göncöket adnak a kedvenceinkre), de aztán megszoktam őket olyannak, már fel sem tűnik, ha ilyet látok, sőt, már így szeretem őket :)
      Arra gondoltam, hogy ez ott nem olyan egyedülálló dolog, annyira arrafelé nem számít kuriózumnak az ilyesmi. De ebben a sorozatban, meg persze Hong Ki részéről is tetszik a dolog, én is elmennék egy ilyen szalonba, ilyen srácokhoz :)
      Lee Hong Ki nekem az első nagy koreai szerelmem, ezért őt akkor is szeretném, ha kukás zsákot húzna a fejére, és azt kiabálná, hogy: This is Sparta!, de emlékszem, mikor először megláttam ezt, kissé furcsálltam, de mára már nem is ő lenne, enélkül <3 (és ölni tudnék, hogy egyszer élőben halljam azt a csodálatos hangját *-* )

      Törlés
  2. Hali! most fejeztem be a sorozatot és hát mikor megláttam, hogy ti is írtatok róla nagyon megörültem. Én személy szerint nagyon élveztem a sorozatot. Be is került a TOP10-es listámba. ugyan én pont Song Jae Rim párti voltam (elvégre miatta kezdtem a sorozatot), nagyon megörültem, hogy a vége nem lett félig szomorú. Értem ez alatt a másik fél csalódását. szerintem nagyon jó lett a befejezés . Amivel nem értek egyet, amit írtál, az az, hogy HIRTELEN lett benne egy kis fantasy. Az én véleményem az, hogy már az elején nagyon jól bevezették a fantasy szálat, így nekem a történet előbb állt össze. Szerintem az írók nagyon jól összerakták a történetet, így egy élvezetes, vicces és halálosan cuki doramát kaptunk. Plusz pont a színészekért, de annak is örültem, hogy a történetben nem volt "gonosz" szereplő. Már eléggé untam a 16-20 részes drámákat egy-egy vetélytárs, gonosz anyuka/apuka ellen. Én mindenképpen ajánlom a sorozatot, ha más nem akkor azért, hogy elolvadj a képernyő előtt amíg Thunder mosolyog. Kajak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor lehet csak én voltam túl naiv, és azt hittem, hogy ez a fantasy vonal csak a regényben él... :D Én szerintem is nagyon cuki volt az egész, sokat lehetett rajta nevetni. És igen, Thunder volt a leges-leges legédesebb az egészben :D És így belegondolva tényleg nem volt negatív szereplő, aki végig vitte volna a történetet... Valóban ritka... :)

      Törlés