2014. február 20., csütörtök

Koreai Robin Hood-ak a doramákban


Ha jobban belegondolunk, rengeteg olyan drámát találunk Dél-Koreában, ami arról szól, hogy az álarcos hős megmenti a népet, a gazdag gonoszakat megleckézteti, és a szegény népet támogatja, a nők szívét pedig elrabolja... Pont mint Robin Hood.
Most összeszedtem az általam ismert ilyen sorozatokat, ha esetleg valamelyiket kihagynám, írjátok meg, mert mindenképpen meg kell néznem minden ilyent. Nyílt titok, hogy a lány beöltözik fiúnak koncepció mellett ez a másik nagy kedvenc típusom. :)

1. Iljimae

Miért is ezt írom elsőnek? Talán mert ez volt az első olyan sorozat, (ha nem vesszük a tv-ben leadott szinkronosokat) ami nagyon megfogott. Itt hallottam először a koreai nyelvet, és mit ne mondjak nagyon megfogott. De ennyit rólam. A történet érdekesebb...


Történet:
Yong, az egykori nemes kisfiú, a király rokona elvesztette az emlékezetét, mikor az apját megölték és a családját meghurcolták. 13 év múlva kezd visszatérni az emlékezete, de amire a merénylőkből emlékszik az csak egy kard... Nekiáll megkeresni, de ehhez, hogy besurranjon a nemes házakba, tolvajjá kell válni. Először csak a bosszú hajtja, majd a nép hősévé válik azzal, hogy szétosztja a gazdagok vagyonát nekik. Akiket kirabolt, azoknál hagy egy szilvavirágot ábrázoló festményt, így lesz ő Iljimae. Shi Hoo, aki valójában Yong féltestvére, csak akkor szerezhet dicsőséget, ha a rendőrparancsnokságon dolgozva elkapja a tolvajt.

Szereplők:
Lee Jun Ki- Iljimae
Park Shi Hoo- Shi Hoo
Han Hyo Joo- Eun Chae
Jung Da Bin- Bong Soon

Vélemény:
Erről akkor sem tudnék rosszat mondani, ha épp nyúznának, tekintve, hogy nekem ez volt úgymond az első nagyon nagy szerelmem. Igaz, az előzménytörténet, így visszagondolva, kicsit hosszú volt, és nem az a kifejezett romantikus történet, de ami romantikus volt benne, az elég ütősre sikeredett. És Lee Jun Ki nekem örökké Iljimae marad a szememben. Ha bárki tőlem kérdezné : kötelező megnézni :) És készítsétek a zsepiket!

Hozzáfűzés: Iljimae alakja valós a Koreai néphagyományban.





2. Return of Iljimae:

Még az elején le kell szögeznem, hogy ez az egyetlen olyan dráma, ami ilyen típusú, de még nem láttam. De a felsorolásban itt volt helye, ráadásul a testvére után.
Mikor először megláttam a címét nagyon megörültem, mert azt hittem, hogy a másiknak a folytatása, hisz annak olyan vége volt… hogy simán elfért volna egy 2. évad.
De ez egy másik feldolgozás.

A történet 
(Dramawiki alapján): Egy férfiról szól, aki a korrupt kormány ellen harcol, hogy mentse a szegény parasztokat. Iljimae-t elhagyta az apja, és egy kínai pár nevelte fel. Visszatér Koreába, hogy megtalálja a családját, és ekkor jön rá, hogy a világ milyen igazságtalan. Ekkor esküszik meg, hogy segíti a közembereket.

Szereplők:
Jung Il Woo - Il Ji Mae
Yoon Jin Seo  - Dal Yi / Wal Hee
Kim Min Jong - Goo Ja Myeong
Jung Hye Young - Baek Mae
 Itt sajnos még nem tudok személyes véleményt írni, de mihelyst megnéztem, pótolom :)




3.  Hong Gil Dong

 
Történet:
Hong Gil Dong egy nemesi családba születik Hong In Hyung fattyújaként. Apja, aki nem más mint a Belügyminiszter nem ismerheti el saját fiaként, nem is iskoláztathatja a tehetséges fiút. Hong Gil Dong mégis Mesterére talál egy buddhista papban, aki megtanítja őt a harcművészetekre és az életre. Miután felcseperedett nem látta életének semmi értelmét, azt tervezte, hogy megszökik Kínába, de ekkor egy esemény felborította nemcsak utazásának terveit, hanem az egész életét: A Yongmun szervezett kivégezte a Tolvajok bandájának vezetőjét, mely posztot a későbbiekben maga Gil Dong veszi át. A gazdag korrupt politikusoktól rabolnak, és a népnek adják nagy részét, ezzel jótékonykodva. Időközben a Herceg, aki a jogos trónörökös, visszatér az országba, hogy visszaszerezze, ami neki jár. Hong Gil Dong-ban lel segítségre, így szövetségre lépve igyekeznek megdönteni a király hatalmát.


Szereplők:
Kang Ji Hwan- Hong Gil dong
Sung Yu Ri- Heo Yi Nok 
Jang Geun Suk- Lee Chang Hwi
Kim Ri Na- Seo Eun Hye

Vélemény:
Ez volt az a sorozat, amire már nagyon kíváncsi voltam, de nagyon nem olyan volt, mint amire vártam... hogy miért is? Mert én egy halál komoly témájú, megrendítő sorozatra számítottam, és ennek.... szinte a szöges ellentétét kaptam. A szereplők idióták, és viccesek, a főszereplő konkrétan "katasztrófa", úgy értem elég komikus jellem, a fejemet fogtam, hogy csodába lesz ebből hős? Az 1. rész után röhögve, hogy mi a fene ez? Mert hát kicsit paródiaszerű, ráadásul furcsa, modern elemeket szőttek bele. No de néztem tovább.... persze a végén megkaptam a várva várt drámát, rendesen potyogtak a könnyeim. Hogy ezzel azt akartam mondani, hogy ez a sorozat nem jó? Félreértés ne essék. Izgalmas, romantikus, és Robin Hood-as, minden mennyiségben. Az egyik legjobb! Szóval aki nem látta, az pótolja :)


 
 4. City Hunter
Történet:
Egy félresikerült katonai akcióval kezdődik minden, melynek egyetlen túlélője, Lee Jin Pyo bosszút esküszik társai halála miatt. E terv megvalósítása érdekében elrabolja elhunyt katonatársa újszülött gyermekét, Lee Yoon Sung-ot, hogy kemény harcossá nevelje, s társa legyen a bosszúban. A komoly fizikai, és szellemi megpróbáltatásoknak alávetett fiú felnőttként, új identitással elhelyezkedik a Kék Házban, hogy beindítsa a bosszú hadműveletét. A nehéz gyermekkora ellenére mégis jószívű, játékos természetűvé érett férfi egyre több titokzatos műveletet hajt végre, míg eléri, hogy a város hősének kiáltsák ki, aki levadássza a rosszfiúkat (így lesz a neve City Hunter). A bosszú végrehajtása jó úton halad, egyetlen nehézséggel kell csak szembenézniük, a Kék Ház fiatal, bájos testőrnőjének személyében, akibe Yoon Sung akarata ellenére beleszeret.

Szereplők: 
Lee Min Ho - Lee Yoon Seong
Park Min Young - Kim Na Na
Lee Joon Hyuk - Park Young Joo
Hwang Sun Hee - Jin Soo Hee
Goo Ha Ra - Choi Da Hye
Kim Sang Joong - Lee Jin Pyo  


Vélemény: 
Nehezen kezdtem bele, abban az időben inkább a vígjátékokat preferáltam, de hát ugye Lee Min Ho-ért mindent... :) Szóval elkezdtem nézni, és 20 óra múlva feltűnt, hogy vége van... na jó, nem volt ilyen drasztikus, de pár nap alatt végeztem vele. Aki dorama nézésre adja a fejét, az egészen biztosan belebotlik, így hát nem is szaporítom a szót. És ha valakit csak bátorítani kell, hogy megnézzem, akkor most bátorítom :) Mindenki nézze meg, ha még nem tette, nem fog csalódni!



5. Gaksital/ Bridal Mask

Történet: 
Lee Kang To élete remekül megy az 1930-as években, a japán megszállás idején. Japánbarát, munkája van a helyi rendőrkapitányságon, jóvágású... egy baj van. A joseoni nép utálja, mert kegyetlenül zsarnok, és megveti a népet, pedig ő is közülük való. Egy titokzatos, nászálarcos férfi borítja fel a rendet, akit Kang To, legyen akármilyen ügyes is, nem tud elkapni. A történet akkor vesz fordulatot, mikor Kang To lelövi a Gaksital néven emlegetett bajkeverőt, akiről kiderül, hogy az ő félkegyelműnek hitt bátyja. Hogy bosszút álljon, a bátyja nyomdokaiba lép, de továbbra is fenntartja a látszatot a kapitányságon. Megjelenik Oh Mok Dan, aki mind Lee Kang To-nak, és a legjobb barátjának, Kimura Shunji-nak is az első szerelme. És nem utolsó sorban egy japán ellenes felkelés vezérének a lánya. Mi történik, ha a barátok egymás ellen fordulnak,? Győzhet e az ellenállás, és szabad lehet Joseon? Mindez kiderül :)

Szereplők:
Joo Won- Lee Kang To
Jin Se Yeon- Oh Mok Dan
Park Ki Woong- Kimura Shunji
Han Chae Ah- Chae Hong Joo

Vélemény:
Húú, mit is mondhatnék? Ebbe is nehezen kezdtem bele, soknak tűnt az a 28 rész. De elrepült, mihelyst belekezdtem. Nem tudtam sokat a japán megszállás idejéről, így teljesen új volt ez a háttér.  És maga a történet olyan izgalmas, hogy nem volt olyan rész befejezés, hogy nem néztem volna ott és azonnal tovább. Hihetetlen izgalmas, lebilincselő, és bőgető. Szóval meg merném kockáztatni, hogy a legjobb a maga nemében. Nekem azonnal első helyre kúszott fel a kedvencek dorama listámon, a The Princess' Man mellé :) Joo Won meg iszonyatosan jó színész, így már csak érte is érdemes megnézni annak, aki esetleg annyira nincs az akciódús sorozatok pártján.


Én ennyit láttam, de még korán sem eleget... tehát ha van valakinek még ilyen témájú doramája, akkor azt írja le kommentben, és már nézem is!  :) Nektek van ezek közül kedvencetek?
Remélem tetszett az összeállítás, és ti is szeretitek ezeket a sorozatokat! További szép hetet, és ezzel a vicces képpel búcsúzom. Fighting! :)
~"Hogy érted azt, hogy Lee Min Ho-nak már van egy maszkos drámája?"

5 megjegyzés:

  1. Ezek közül két sorozatot láttam a Hong Gil Dongot és a City Huntert.
    Hogy ne zavarodjak bele a mondandómba, elmesélem az elejétől.
    Bocsánatot kérek mindenkitől előre is, de azt hittem, hogy a *dorama* egy olyan dolog, mint az *anime*, csak nem japán, hanem koreai. Egyszer csak a Facebookon egyik ismerősöm belinkelt egy Youtube videót - és itt lett nekem végem, de örökre :) Ez pedig nem volt más, mint Jang Keun Suktól az O To Ka Jo (What Should I Do). Megnéztem, meg mégegyszer, meg mégegyszer... aztán név szerint rákerestem, a következő, amit találtam a Without World volt, ez a mai napig a kedvencem tőle. Akkor készült el az új doramája a Love Rain, aminek rögtön nekiestem, és azóta nincs megállás.
    Ezt követően azt hiszem a második vagy harmadik volt a Hong Gil Dong, amit kizárólag miatta kezdtem el nézni. Nekem is furcsa volt először - a lány roppant bugyutának tűnt, ami mindvégig bosszantott. Az öltözet is megrémisztett, mert azelőtt soha nem láttam ilyen ruhákat. De aztán már érdekesnek találtam a történetet és kiváncsi voltam a végére. Összességében tetszett a sorozat, de nem szerepel nálam a *többszörnézősek* között.
    Így én nagyon sokáig ellenzővel, mint a lovak csak és kizárólag Jang Keun Sukot voltam hajlandó nézni és hallgatni. Kicsit próbáltam szemezgetni Korea történelme, kultúrája iránt is.
    A You're Beautiful című sorija által rájöttem, hogy létezik egy CNBlue és egy FTIsland nevü zenekar is.
    Aztán jött a nagy áttörés tavaly összel, már nagyon kiváncsi voltam, hogy mit esznek annyira Lee Min Ho-n :D Így belevágtam a The Heirs-be hetente, ahogy kijött. Úgy ítéltem meg nem nagy durranás a srác (bocsi a fanoktól), megnéztem tőle a City Huntert. No az nekem nagyon bejött, izgalmasnak, fordulatosnak tartom. Jók a karakterek, színészek is maximumot nyújtanak. Ezért ez felkerült a *többszörnézős* listába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy írtál :)
      Engem Jang Keun Sun a You're beautiful-ban fogott meg, azt annyira imádtam, hogy háromszor is végignéztem :) Utána kerestem rá a többi sorozatára, de mind közül az volt a legjobb. És nekem abban még az volt a nagy szám, hogy van egy jóhangú, jó színész, Jang Keun Suk, és van két banda jóhangú énekesen, Hong Ki és Yong Hwa, és ebből a három jó dologból egy negyedik jó dolgot csinálnak! Külön külön is imádom őket, de együtt valami fergetegesek voltak :)
      Én is egy ideig úgy voltam a történelmi sorozatokkal, hogy csak azokat, és semmi modernet, mert engem elsősorban azok fogtak meg, a kultúra, történelem, meg hasonlók, de aztán a City Hunter-rel és a Goong-gal megnyitottam a sort.
      És Lee Min Ho.... én nagy fan vagyok, de a The Heirs-re még nem hangoltam rá magam, mert tudom, hogy csalódás lenne. Mindenkitől azt hallottam, hogy a sok jó színész ellenére sem lett nagy durranás. ( És meg kell jegyeznem, hogy én nem túlzottan vagyok oda Park Shin Hye színészi képességeitől. A You are beautiful-ban még elment a szerencsétlenkedése, még aranyos is volt, de más a 3. olyan sorozatot végignézni, ahol tágra nyílt szemmel, bambán néz a világra.... nem, annyira nem az én stílusom, elnézést a rajongóktól :D )
      Lee Min Ho-nak nagyon jó doramája a Personal Taste, a Faith, viszont a Boys over flowers-ben roppantul puli haja van :)

      Törlés
    2. Mi Ah! Jaj, hát imádtam az A.N.JELL-t, mai napig hallgatom őket :) Én ugye a Heirs után néztem csak a BOF-ot, lehet ezért találom az elsőt jobbnak, bár némely kritikával egyetértek, de élveztem a sorozatot. Talán, ha belenéznél az első részbe, aztán döntenél, hogy tovább mész, vagy megállsz?

      Törlés
    3. Valószínűleg így lesz, azért kíváncsi is vagyok rá, meg hát van benne pár olyan színész, akiért nem lenne érdemes kihagyni :)

      Törlés
  2. http://sorozatoknekedonline.blogspot.hu/2014/05/faith-2012.html itt találsz egy csomó koreai filmet,és sorozatot.jó szórakozást :)

    VálaszTörlés